Bonjoooouuur! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Iris Schoormans - WaarBenJij.nu Bonjoooouuur! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Iris Schoormans - WaarBenJij.nu

Bonjoooouuur!

Door: Iris Schoormans

Blijf op de hoogte en volg Iris

26 Oktober 2014 | Canada, Montréal

Ik heb besloten om ook maar een nieuwe poging te wagen om Frans te leren, vandaar deze binnenkomer. Via duolingo probeer ik het tegen mijn huisgenoten op te nemen, wie de meeste punten kan scoren. Hopelijk blijft er dan nog iets van de Franse taal hangen, want ik merk toch dat het steeds meer mijn interesse wekt om ook Frans te leren en te spreken. Nu weet ik niet of deze interesse voort blijft leven als ik weer terug ben, want talen leren is nu niet een van mijn sterkste kanten.
Naast Frans heb ik heel wat meer uurtjes gestudeerd voor mijn midterms. Dit weekend was het tijd voor 3 midterms. Waarvan twee echte midterms waren en eentje een case analysis die ik nog moet inleveren. Van tevoren wist ik niet goed wat ik ervan moest verwachten maar als ik er nu op terug kijk denk ik dat het wel gelukt is.
Ondanks dat het tijd was voor midterms heb ik absoluut niet stil gezeten.

Eigenlijk heb ik veel te veel leuke dingen gedaan en gezien om allemaal op te noemen, maar ik zal de meest aparte dingen wel even vermelden. Allereerst heb ik een salsa les gevolgd en 90 minuten bikram yoga gedaan. Het was beide hilarisch en een avontuur. Zeker voor herhaling vatbaar maar op het moment heb ik er gewoon geen tijd voor, om het structureel te volgen, een avondje salsa dansen past zeker nog wel eens in mijn agenda, dus wie weet!

Ook heb ik weer een avondje goed gefeest (de meeste kunnen zich wel bedenken hoe dat is gegaan), het was een gemaskerd bal, weinig bal maar genoeg feest kan ik zeggen! Voor nu staat de alcohol alweer een tijdje aan de kant. Wellicht komt daar aankomende week verandering in, maar het diehard party’en is wel weer even voorbij. Mijn roeileven staat nog steeds hoog in mijn prioriteitenlijstje.
Helaas is mijn laatste wedstrijd in Canada ook alweer geweest. Het was weer een bijzondere dag! S’ochtends startte ik voor het eerst een wedstrijd in de skiff en vervolgens zou ik weer in de mix dubbel 2 startten. Aangezien het parcours nogal een fikse bocht bevatte had mijn coach me gewaarschuwd om de groene boeien aan de linkerkant te houden. Gelukkig is me dat gelukt, maar de bocht heb ik toch wel heeeel ruim genomen kan ik zeggen. Dit mocht de pret niet drukken en het was een super gave ervaring. Een mooie derde plek (en een medialle) was dan ook een mooi resultaat. Na de finish in mijn skiff, vroeg mijn coach of ik misschien een meisje uit de brand wilde helpen en een derde race wilden varen. Ik houd natuurlijk ontzettend van roeien en ben ontzettend vriendelijk, dus ik zei met volle overtuiging: ’Okay that’s fine! I will row with her’. Achteraf bedacht ik me, dat dit betekende dat ik drie keer op een dag (binnen 4uur welgeteld) 5k ging starten maar ach, zeker een uitdaging.
In Canada is veel mogelijk en aangezien er geen mix 2x veld was op deze wedstrijd hadden ze me ingeschreven in mannen dubbel 2. Gelukkig kon ik er om lachen en hebben we helaas net niet een mannen dubbel 2 ingemaakt, maar het was zeker gaaf om weer te starten met Ricardo. Zodra we aan het vlot kwamen stond het meisje al te wachten. Dus hop de volgende boot in. Ook dit was zeker een ervaring, ze was erg nerveus omdat ze met me mocht roeien (kan ik natuurlijk begrijpen) en ze was dan ook apentrots nadat we voor haar een snelle race gevaren hadden. Daarna kon ik ook niet meer lopen, maar het was fantastisch! Ik ben blij dat ik dit heb mogen ervaren en deze lol heb kunnen hebben.

Zo sportief als ik ben had ik een week eerder al 3uur gehiked in het skigebied Mont-Tremblant. Het skigebied is ongeveer 2uur rijden van Montreal. Helaas was het een regenachtige en bewolkte dag, maar het was zeker lekker om de route ’extreme’ te kiezen voor de weg naar boven. Eenmaal boven was het uitzicht wat teleurstellend maar een heerlijke dag was het wel! Toch blij toen we na uren wachten dan eindelijk weer vertrokken richting Montreal. Hiephoi, wachten, wachten, wachten en tripjes. Kan zeggen dat ik er inmiddels wel aan gewend ben en het steeds minder frustraties oplevert. Toch positief!

Het lijkt wel alsof ik hier alleen maar actieve dingen doe, maar ik heb ook nog een bezoekje gebracht aan het pretpark dat naast de roeibaan in Montreal ligt. Na een ochtendtraining ben ik met mijn Canadese roeivriendin Fiona naar La Ronde gegaan. Het was echt super gaaf en genoeg achtbanen en andere attracties om je uit te leven. Mijn keel was schor (nog erger dan normaal) en mijn adrenaline heeft weer een top bereikt. Aan het einde van de middag was ik wel wat misselijk van de hoeveelheid loopings en achtbanen maar wat was het fantastisch!

Verder heb ik mijn dagen gevuld met studeren en trainen. Afgelopen week was het de laatste week van roeien op het water dus ik heb verschillende mensen gevraagd om samen te roeien zo heb ik weer eens in 2- geroeid met een Canadese vriendin (Catherine) en extreem goeie zware bal (lucky me) ook staat er nog op de planning voor dinsdagochtend een 4x met drie andere meiden. Zo zijn mijn laatste herinneringen aan roeien op het water in Canada extra mooi! Voor nu nog even mijn laatste case-analysis finishen en herstellen van al het studeren. Woensdagochtend vertrek ik namelijk naar Cubaaa om mijn ’herfst’ vakantie te vieren! Even de kou (die inmiddels zijn intrede gemaakt heeft) ontvluchten en hopelijk nog een beetje een zomers kleurtje proberen te kweken.

En alsof dit nog niet genoeg was, heb ik alweer nieuwe tripjes gepland in November. Toronto en Boston staan nog op de planning als ik terug ben van Cuba. Nog steeds gaat de tijd te snel want het is alweer bijna November, maar ik begin jullie allemaal wel langzaam een beetje te missen!

Tot snel en dikke knuffels vanuit Montreal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Montréal

Iris

Ik studeer momenteel vijf maanden aan HEC Montreal.

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 3850

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 24 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: