Welcome Week! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Iris Schoormans - WaarBenJij.nu Welcome Week! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Iris Schoormans - WaarBenJij.nu

Welcome Week!

Door: Iris Schoormans

Blijf op de hoogte en volg Iris

01 September 2014 | Canada, Montréal

Wat was het een week! Zondag zijn we begonnen met een city tour (het duurde 6uur) dus ik was al dood na dag één. Neemt niet weg dat het heel interessant was en leuk om de stad beter te leren kennen. Aangezien maandagochtend vroeg verzamelen was, ben ik zondagavond thuis gebleven. Heel verstandig weet ik nu! Maandag was het tijd voor OMEGA Park. Een dierentuin waar je met een ouderwetse gele schoolbus doorheen rijdt. Je kunt daar de dieren vanuit de bus voeren (ze komen echt naar je toe). Het was gaaf om rendieren, wolven en beren onder andere te zien van dichtbij. Daarna nog even snel een roeitraining gedraaid en toen was het maandagavond meteen tijd voor feest! Mijn Zweedse huisgenote was inmiddels ook aangekomen, dus The Jay (zo heet ons huis) was eindelijk compleet. Dat moest gevierd worden en dat hebben we zeker gedaan.
Dinsdag was het tijd voor serieuze dingen op de universiteit (gelukkig hoefden we ons pas om 8.00 te melden). Nadat we dat overleefd hadden was het s’avonds tijd voor een buddy-diner en jawel, feestje nummer twee. Het buddy diner was bedoeld om gekoppeld te worden aan een local, helaas kwam mijn buddy niet opdagen maar heb ik veel handige tips gekregen van andere buddy’s. Daarna was het tijd voor weer een andere bar/club, zo hebben we in een week veel bars/clubs leren kennen.
Ook woensdagochtend was het weer tijd voor serieuze dingen op de universiteit (en gelukkig ook weer zo lekker laat). Woensdagmiddag heb ik nog even een roeitraining gedraaid en was het s’avonds tijd voor `surprise` activiteit van de WelcomeWeek. Het was vooral veel bier, drankspellen en nog meer bars leren kennen. Waauw wat was dit een gave avond. Eigenlijk was elke avond heel goed. Donderdag was het tijd voor uitslapen (jeeej) en heb ik een dagje rond gelopen in de stad en uitgebreid geluncht met Ayla. Het programma van de WelcomeWeek was niet zo interessant dus besloten we om voor te bereiden op nog een avond feesten. Pre-party en gaaaaan is het motto geweest van de hele week. Vrijdag was het dan tijd voor de beste activiteit. In een jetboat (een filmpje voor een sfeerimpressie https://www.youtube.com/watch?v=TklxWKWE8Ik) door de hoge golven van Montreal. Eigen foto’s en filmpjes volgen nog.
Wat was dit cool en een goeie dosis adrenaline. Daarna was het tijd voor chillen op het strandje dat de haven van Montreal rijk is. Vervolgens diner met de gehele groep en jawel hoor weer een pre-party en dit keer naar een grotere club. Het was de campus party, voor 3 universiteiten van Montreal samen. Zeeker een geslaaagde avond maar wel een totaal andere sfeer dan de andere wat kleine barretjes. Zaterdag zijn we naar SuperAqua Park geweest. Wat heb ik me weer een kind gevoeld! Zoveeel glijbanen, zoveel adrenaline (alweer) en wat heb ik me uitgeleefd. Dit was zeker een hele goeie dagbesteding voor een kater dagje. Gelukkig was het 28 graden en een heerlijk zonnetje. Achteraf iets minder want was ik erg burned zoals we dat zeggen (oeps)! Jawel hoor hoe kan het ook anders zaterdagavond was het dan tijd voor de laatste party. Bij een chiquere club aan het water en veruit de beste bar! Wat was het gaaf om de skyline van Montreal achter je te zien als je staat te feesten. Vandaag stond er Arbraska op de planning (lees: klimmen hoog tussen de bomen) aangezien mijn schouder niet altijd mee werkt, heb ik dit geskipt vanwege eigen veiligheidsredenen (ja ben nog wel vaker verstandig). Het was een waanzinnige week en heb heel veel nieuwe mensen leren kennen! Fantastisch.

Maar vanaf dinsdag gaat het dan echt beginnen colleges. Ik heb college op dinsdag, donderdag, vrijdagochtend en maandagmiddag. Maar morgen is het LabourDay en is dus iedereen vrij. Gelukkig een dag langer om te herstellen van deze fantastische week. Ik volg hier vijf vakken Marketing Managament, International Management, Management Skills, Organizational Behaviour en Small Business Management. Ja het is nogal veel management, maar de keuze in engelstalige vakken was niet extreem groot. Ik studeer namelijk aan een franstalige universiteit HEC Montreal. Niet dat ik ook maar iets van Frans kan herinneren maar dat maakt niet uit. Ook gaat het weer beginnen om mijn gehele trainingsschema van Nederland op te pakken. Het wordt weer wennen het vele trainen (ik heb op dit moment al 4 weken niet echt hard getraind.) Maar ik ben er aan toe, heb er heel veel zin in. Ook is er duidelijk geworden dat ik Head of the Charles in Bosten, USA ga starten. In welk nummer ik dit ga starten is nog niet helemaal duidelijk (een 4 of een 2x) maar dat maakt me uiteindelijk ook niet heel veel uit. De bedoeling was om nog een wedstrijd in USA te starten maar in dat weekend (ja zaterdag en zondag) vallen helaas mijn midterms. Dus opzoek naar andere wedstrijden.

Inmiddels heb ik ook alweer mijn volgende trip geboekt naar Ottowa! Op naar het `normale` leventje, but lifeee is good.

Au revoir!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Montréal

Iris

Ik studeer momenteel vijf maanden aan HEC Montreal.

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 3854

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 24 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: